http://www.xmasclock.com/

4 juli 2011

Myror!

Myror i massor,även known as sockermyror,finns överallt på mina balkongslådor,vi bor i 3:dje våningen men även hit hittar dom...för att föröka få bort dom har jag nu provat 3 olika knep:

1:jag strödde kanel i alla lådor(tyckte sjäv det lät fel,men jag provade),dom blev några mindre men änu hur många som helst!
2: jag strödde vitpeppar,och lade hela korn där dom kom opp...fortfarande några mindre men dom brydde sej faktiskt inte om vitpepparn.
3: en duschflaska med vatten och ganska generöst med tallsåpa...nu ni...nu har dom minskat radikalt!

meningen med tallsåpan skulle vara den att luktspåret dom lämnar efter sej skulle försvinna och att dom själva inte gillar lukten av tallsåpan,vi hoppas på det bästa,vill ju inte annvända några kemikalier som bara skulle vara dåliga för naturen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar