http://www.xmasclock.com/

11 april 2016

Söndagsmorgonmål och andra bestyr

Det märks att våren är här,man är ute mycket mer än vanligt,man ligger med näsan i mulden och gräver ner lite nya blomlökar(där det går) och man gör en massa saker man inte skulle göra under vintern.

Ved arbete är en av sakerna jag just nu håller på med,bilden är tagen i början av förra veckan och nu är det redan staplar på höger om bilden.
Vi fällde en stor björk på gården,men den räcker inte till hela nästa vinter så vi kommer nog att beställa tll ved om ett tag.


Stenarna som blev på jordytan vid jordvärme grävningen har kommit på sitt nya ställe.
Vi hade en lite sten mur intill garaget som jag velat få högre och i somras undrade jag var jag skall finna dessa stenar att höja upp med,men såklart som det mesta andra..på egna gården.


Nu ser det lite annorlunda ut efter tvätt(glömde ta bild) allt är rent och i nästan samma färgskala.

Söndag morgon är slapphetens dag,sena sovmorgnar och god frukost gäller hos oss då,jag gjorde ägg i korg.

har man en muffins plåt är det super enkelt,bara att lägga en skiva skinka i formen,knäcka in ett ägg och lägga någon trevlig grönsak till,denna gång hade jag paprika men också avocado,sparris,tomater eller något liknande går mycket bra,sviss in i ugnen på 200 grader tills äggen är endera så lösa man vill ha dom eller fasta,så mellan 15-20minuter ungefär.


För att lyxa till det lite extra drog jag över lite balsamico,gott som bara den.

2 kommentarer:

  1. Man hinner ju göra så mycket mer också då det länge är ljust utomhus.
    Det där var ju verkligen en speciell rätt, och serverat som på bästa restaurangen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..och så kom regnet..
      tack joo frukosten är god och super enkel att tillaga och väldans snygg också :)

      Radera