http://www.xmasclock.com/

9 mars 2017

Återbruk på Instagram

Alla vill kanske inte tänka på hur dagens samhälle fungerar när det gäller konsumtion,men faktumet är att det är slit och släng som gäller,ju mer vi lägger ut pengar desto bättre,för ju mer måste vi ännu tillägga.

Någon som ville hylla ÅTERBRUKET på instagram är @mymidcenturyhouse och @uttrycksform,där dom under hashtagen veckansåterbruk vill att man skall visa vad man gjort för återbruk d.v.s. något som du redan använt på ett sätt men nu använder det till något annat.


Jag deltog med bilden på ett par ljusstakar jag gjorde igår,dessa fina glöggflaskor tog jag bara bort etiketten på och lade i lite vårliga härligt gula ljus i,perfekta. Där samsas dom bland andra återbruk eller återvunna saker som vi säger,sjökartor som tavlor på väggen,den gamla dörren som blev bord med sina fötter från gamla symaskiner.


Seconhand ger så mycket mer tycker jag,såväl i plånboken som sinnet,jag älskar att gå omkring och fundera på vad jag kan göra av någt som jag redan haft till en annan grej,kreativ kallas det väl ockå.

Att göra nytt av gammalt,flere borde tänka så,såklart blir det en del små saker liggande i lådor men mittiallt så finns dom på bordet,eller i en tavla på väggen eller i en dyna i soffan.


Det finns en massa saker som andra inte mera vill ha och då älskar jag att vara framme,behöver inte köpa nytt,belasta naturens resurcer eller ibland äns söka efter något,för det finns där.

2 kommentarer:

  1. Jättepraktiska och fina ljusstakar. Jag försöker också använda gamla flaskor, t.ex fina skumpaflaskor. Man måste ju ofta karva till ljusets nedre del, men det är nu inget stort besvär.
    Och jag håller med - mycket slit och släng är det i dag... och bara prat om hur vi måste konsumera mera för att samhället och företag ska hållas i gång... fy :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att även du återvinner,så borde alla göra. Javisst är det helt sjukt hur tal och tanke verkligen inte samsas :( blir så ledsen.

      Radera