http://www.xmasclock.com/

29 september 2020

Höstligt

Vet ni, man tycker så ofta att man inte hittar nåt där man bor. Så trodde också jag innan jag blev satt i det jobbet jag nu är.

Lovisa erbjuder faktiskt massor och mycket av det är kvalitét. Iallafall om man går in till nån av de mindre butikerna.

Nån sade engång " om man är fattig har man bara råd att köpa kvalité " det stämmer faktiskt. 

Idag besökte jag den lilla affären Cerisa's på Alexandersgatan 4. Där finns så mycket fint för en inredare, har du varit där?

Man kanske blir lite till sig då det i samma utrymme finns barberarsalong, men sitter det en kund i stolen har man ju mera tid att gå runt för sig själv och se vad det finns i hyllan. 


Kvalite ala miljögården blev det idag till vår soffa, svanefors hittar man också i hyllan och mycket annat man ibland bara måst ha, kanske en ny lykta eller färgade kronljus, en dofttvål till toaletten..

Höst på soffan och höst i luften är det, igår pysslade jag en stund, efter många månaders uppehåll. En dörrkrans till ytterdörren fick det bli av höstlöv och såklart lite höst på trappan också.



Blir du också lätt blind för vad du har runt dig, går du bara till den destination du har tänkt dig eller tar du dig ett litet äventyr på vägen, jag röstar iallafall på äventyret.

2 kommentarer:

  1. Ja, det stämmer att Cerisa har mycket fint - jag köpte små trälådor till toaletten att ha krämer och annat i. Och Sähköpiste, därifrån har jag köpt massor.

    SvaraRadera
  2. Vi har massor fina butiker i stan. Hoppas bara att flere skulle använda dem och inte klaga swn när dom stänger.

    SvaraRadera