http://www.xmasclock.com/

12 maj 2011

snälla tanten i stugan!


I denhär vackra stugan har jag spenderat en hel del tid i...ett vackert ställe vinter som sommar!
Tanten som bor i stugan har levt i många många år,hon har sett korna gå fritt utan stängsel,årstiderna ändras mer än 80ggr,varit med om krig och självständighet,fiskat och brukat lite jord...potatis har växt oskillit många gånger på gården samt lök,tomat,dill och sallad...
nu när tanten själv inte finner årk i dom engång gröna fingrarna hade hon velat ge mej utrymme för växtligheter(ni vet jag som skulle så vilja ha ett grönsaksland,men får nöja mej med balkongen),vilken otroligt fin tanke,
det riktigt värme hjärtat att höra att hon hade tänkt på mej och mina gröna fingrar.

Det ända som är synd är att för att komma till tanten skall man slänga sej i bilen för att åka ca.30min...med tanke på miljön är det inte bra att varje kväll slänga sej i åkdonet,eller bra för plånboken!

Grönskan skall ju vattnas,rensas m.m. och jag kan bara inte tänka mej att ha alla mina nyttoväxter där nere och tanten skulle känna ett måste att vattna om jag inte befann mej på plats...men som sagt tanken var ju den finaste och kanske jag någondag har möjlighet att odla där som så många gånger odlats förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar