http://www.xmasclock.com/

13 november 2012

Det går trögt..

Weekenden har gått,gått trögt,jag hade räknat med att badrummet skulle vara på färdiga sidan redan eftersom vi då förra weekenden skrapade bort alla fogar,men där står det,utan fogar,utan dusch och utan lavoar,helt naken...
nu har jag som project att ta bort alla silikonfogar och sedan foga pånytt,varför?-jo,sambon lider av ischias annars skulle allt välan redan vara på plats*suck* när sånt inträffar just då det remontas viktiga utrymmen..

På lördag blev jag bjuden på smalfilm(den tredje smalfilmen från lovisa) i bra sällskap med min vän Moa.
Bio salongen var över fullsatt,i salen finns 250 sittplatser,men extra stolar bars in och till sist var där runt 280pers...inte illa,och mycket trevligt att se så många finna intresse i hur det var förr i staden med omnejd.

Smalfilms projectet har verkligen dragit igång och efter 2veckor kommer killarna bakom projektet,Thomas Rosenberg och Eddie Bruce att visa smalfilm på Bio rex i borgå,en special edition med snuttar från såväl Lovisa som Borgå,gå och titta vet ja!

Söndag: En vecka sen sambon fick illa att vara och det fortsätter änn...ischias är ingenting att önska har jag förstått mellan raderna.men det är ändå farsdag och det blev frukost på säng(som blev flyttad till köket,som blev tillbaka flyttad i säng och uppäten i fosterställning),ett fint kort gjort av den äldre sonen,en grön bil.

Det blev även middag,med blomkålspuré,inrefilé av älg och smörstekta kantareller..med vatten som drickbart...jag har inte sett en vinflaska på 2veckor,vi som alltid dricker vin på veckoslutet,men jag ids inte öppna en hel flaska för mej och även reta sambon då han inte får ta ett glas eftersom han har ganska så starka mediciner,så inget vin...

Efterrätt hör ju till och vi hade gjort en liten kaka dagen innan,med chokladbotten,fylld med päron och blåbär,serverad med en rejäl klick grädde och hemgjord tryffel.
Nu skall jag återgå till silikonfogarna,dom jäklarna sitter ju fast som bara den,men med stämjärn går det ganska så okej..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar