http://www.xmasclock.com/

8 april 2013

Kalas gott

Förra veckan var jag med killarna på besök hos blivande äkta paret Olá,vi satt i flere timmar,pratade ditt och datt och umgicks i deras lilla hus på landet som börjar se mycket bättre ut nu än för någon månad sedan.

Jag faktiskt stor trivdest i deras kök,där man via vitrin skåp kunde hålla ett öga på barnen i vardagsrummet medan man själv sörplade i sej kaffe och njöt av en nybakad tosca kaka,en tosca kaka i min smak,där det fanns fyllning i rätt mängd och botten likaså,inte 0,5cm fyllning och 3cm botten...fyllningen är ju det man alltid vill ha ;)


Variation var det även med vem som satt breve mej,ena stunden fanns där barn,andra stunden var det nån av deras hundar...gulliga små varelser och lekfulla fastän hög ålder.


På weekenden var det födelsedags kalas hos yngsta sonens Gudfar..kameran blev hemma,jag kände mej naken och var lite lessen över alla dom fina stunderna som bara nu finns printade i mitt huvud,men fina ändå.

Där blev det prat om fyllning i kex som i Doris kexet,där man också bara är ute efter fyllningen och födelsedags barnet kunde glatt berätta om en insident då han var yngre och det vankadest födelsedag: 

"mamma hade lagt upp allt på fat,gästerna kom och medans dom satt och pratade gick jag och slickade bort all fyllning från kexen,men lämnade förstås bottnen kvar",han lär ha fått ångra det någon gång...

stämningen var på top,vi var en massa vänner,sådana vänner som vi vanligen inte är alla på samma ställe samtidigt.
Vi kom hem sent,barnen somnade i bilen och innan jag fick mej i säng var klockan redan närmare två.

Söndagen avslutades med god mat och dåligt smaksinne för sambons del,flunssan har kommit til byn igen..men det stoppar oss inte från att äta söndagsgott.


Älskar ungsrostade grönsaker med en biff och bearnaise sås kryddad med rökt paprika.
Till efterrätt blev det vad som fanns tillgängligt,en egen version av apfelstrudel med glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar