http://www.xmasclock.com/

7 maj 2013

Maxi dress

Jag blir alltid lika förvånad när jag tittar i en katalog typ H&M,Ellos etc. av priserna,genast då det börjar vankas sommar så stiger priserna i höjden,så är min åsikt iallafall.

Jag som inte hör till dom lyckliga som har pengar som växer på träd försöker hitta det billigaste möjligaste i nästan alla sammanhang,oftast köper jag på rea eller helst på secon hand.

Denna gång varken det,med resultatet,några timmar av min tid och en hel del gratis grejjer.

Låt mej få presentera min Maxi dress,gjord av yours truly!


Axelbamden och dekorationsbandet är virkat.

Hur kan då allt detta kosta 0€?
Jo vet ni,Tyget fick jag av Malle,Trådarna fick vi från en nedlagd butik,Det virkade har min momi virkat för länge länge sen. Återvunnet och gratis!

8 kommentarer:

  1. wauu så fin! ja tror ja beställer min nästa sommarklänning av dej,ingenting går på mej rikit som säljs i butikerna nuförtiden =D allt e så smått å smalt .....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men PoTaTiSmOs..du hamnar att stanna hos mej hela dagen i såfall...jag använder ju inga mönster,dom förstår jag mej inte på :D
      P.s hur går det med tyg jakten till hundtäcket? Jag har tid att sy på regniga dagar.. ;)

      Radera
  2. Superfin!! Kanske ja gör en beställning ti dej också :D
    H: Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hinner jag alls gå ut i sommar?sitter bara framför symaskinen snart ;)

      Radera