http://www.xmasclock.com/

30 juni 2013

Som om det var igår..

Det känns som om det var igår,då man första gången åkte Sverige båten,man minns havet eller kanske det bara är bollhavet man minns..man minns båtar,stora båtar..


Det känns som igår då man första gången förstod att man är storm förtjust i Stockholm..


Att man sedan var där igår gör saken ännu bättre,på Stockholms promenad med den äldre sonen.
Vi började vid Myrorna,där fyndade vi inget så vi fortsatte in mot stan,på Granit(som nu även finns i Helsingfors) fyndade vi fyra små flaskor,ypperliga till kräftskivan och snapsen..Från Granit gick vi kors och tvärs,tittade på en massa olika saker och upplevde så mycket vi bara hann,sonen är garanterat lika förtjust som jag är i denna dag.

Vi kände dofter,en massa underbara dofter,vi var inne på NK´s Tehandel och att komma hem utan något är svårt,här fastnade två olika teen och dofterna för mej tillbaka till NK´s julte,som om det var igår jag fick det...


Tack vare lite tips från Tant Emma hittade vi till Blasieholmstorg


där dom har Loppis på weekends kl.10-15,härliga saker till salu men en sak jag inte kunde komma hem utan var en Kockums emalj mugg i min färg grön/gul,fick den för ynka 60kr,inte helt fel.


Det känns som igår när man ville vara som Pippi,lika stark och göra allt detdär man inte egentligen skulle få,som att hänga i lampan överom köksbordet..sonen fick dock en lite mildare första bild av Pippi då hon fixade snabbt som blixten fram ett balongdjur av en ordentligt utvald färgs balong..


Påväg hem fick vi(jag och sambon) uppleva en dröm vacker solnedgång och lärde oss att det inte alltid händer bara på film,utan solen går faktiskt ned väldigt snabbt..



Det känns som om det var igår vi träffadest,du och jag..fastän det i verkligheten är närmare 8,5år sen,tänk va tiden går...

Det känns som om det var igår då det verkligen inte gick som i filmerna,ni vet allt över romantiskt som händer med knäböjningar och allt...men vänta,det var igår...igår då vi förlovade oss i Stockholm...





Som om det var igår,då Stockholm blev en ännu mer förtjusande stad med mera mening i mitt hjärta.

5 kommentarer: