http://www.xmasclock.com/

11 juni 2014

Bevara Byskolan

Men härregud,är dom helt från vettet? domdär gubbarna och gummorna som sitter i vårs stads besluts grupp?
Nej förlåt jag menar,dom har ju så rätt..för att få mera folk in till staden så skall man ta livet av allt som finns på landsbygden,ta bort servicen,börja med posten,sedan banken och nu skolorna,jappjapp rätt gör dom,snart förbjuder dom lantbruket för att man skall hellre få i sej av monsantos skit..ni vet dedär som testar på männiksor,inte på djur...



Att man skall skära ner på allt som kostar är dagen melodi,men att man skall ta bort skolorna från byarna,det är helt och hållet dumt. Redan där visar man för barnen att ni som är vår framtid är inte viktiga..ni duger inte till något...ni kan ju t.o.m vara den friskaste av befolkningen ni som bor på landet och skall gå i skola där...frisk? funderar ni...vad menar jag?-jo,barnen är friskare ute på landet...där dom kan cykla till skolan och kanske möta 3stycken bilar på vägen,där alla säger hej till varann,där man inte får diarré om man lägger i sej lite grus på hemvägen eller står i koskiten i hagen...barnen är fria och mår fantastiskt.



Kommer dessa barn att måsta börja åka buss i flere timmar per dag för att komma till stan för att gå i skola börjar dom må dåligt,det blir stress på morgonen,tidigare uppstigand och ett jävla halloo att alla är på klädda och att alla verkligen är i samma bil/buss,dom kommer in till stan där luften är garanterat sämre,där ingen som kommer imot säger något till dej,där allt skall vara så rent att om du 2år senare råkar sätta i dej lite grus är du kanske inlagd för magpumpning för att du alls skall klara dej(överdrivet? kanske inte...)

Jag fick veta om att stadsfullmäktige skulle ha möte i en lokal nederom mitt hus idag..jag var ganska snabb i vändningrana och fixade till ett plakat,kyrkpressen kom till mycket god återanvändning må jag säga...
Lite över kl.17 började det strömma in mäniskor från alla håll,Tessjö skola och Pernå kyrkobyskola hade verkligen fått ihop ett bra gäng som ville demonstrera för by skolorna.



En liten flicka gick omkring med ett plakat med texten "jag vill också gå i Tessjö skola" och en del av barnen hade runt sina nackar på sej nummerlappar med texten 185€,vilket motsvarar vad som skulle sparas per elev om skolan skulle sättas ner...

Jag skulle också vilja bo på landet,så det är ju klart jag demonstrerade från min balkong som syns bra till lokalen där beslutsfattarna sitter på sitt möte...



En byskola är familjär,nära och kär...aldrig skulle jag byta ut min barndom som var i en byskola!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar