http://www.xmasclock.com/

25 juni 2014

Varför skall inte jag?

Att finna ett gammalt häfte eller att få en gammal kokbok där någon har skrivit upp något i måste väl vara ett av det intressantaste,eller hur?

Att få läsa hur man gjorde det då eller vad just den skrivaren var intresserad av att hålla på med..jag tänker ofta på hur roligt det måste vara för Emil i Lönneberga att läsa sin mammas dagbok nu när han är vuxen eller hans barnbarn får läsa den..jaa,javet han är ju bara en sagofigur,men någonstans där ute i världen finns det säkert just en sån dagbok..grymt så spännande det skulle vara.

Jag läser på andras bloggar om hur dom fått tag i gamla recepthäften och jag har av dom med,det var där tanken sedan kom...varför skall inte jag? Varför skall inte jag dela med mej av mina saker i ett häfte,ett häfte som sedan kommer att hittas när jag är gammal,ett häfte där jag skriver ner det som jag gillar och tycker om,sådant som är jag just nu och alltid kommer att finnas med..

Ett sådant häfte som har blivit solblekt och kanterna är lite nötta,men innuti fylld av sånt som du kanske inte visste om.
Jag hittade ett mycket passande häfte på Ikea och på framsidan blev orden "Det gröna Livet"..för ja,det är ju det som ligger mej nära hjärtat,att dag för dag göra små saker för att hålla jorden i skick och för att själv må bättre.


Att jag har en återvunnen bläckpenna i grönt är också lite roligt..höljet runtom själva bläckpinnen är av återvunnet papper.

Innuti kommer det att finnas recept som egengjord yoghurt,granskottssirap,hur man saftar och syltar och vilka råvaror man kan ha till mer än bara en sak som exempelvis cocos-oljan..


Jag har många gånger s.k. "satt bakom örat" något som sedan fallit bort i farten...men nu skall det ner på papper,tankar och husmorstips.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar