http://www.xmasclock.com/

1 oktober 2014

En känsla av mellan europa här i Lovisa

Igår var det marknad,i solsken men i krispt väder..kan ma säga så? det var lixom inte kallt så länge man var på klar solsida men kom man i skuggan blev det lite svalt i tröjan.
Jag som inte haft tid att gå på marknader i år och dagar tog mej ett ordentligt varv och blev så positivt fövånad att det inte är sant heller.


Jag har inte varit till mellan europa men jag kan tänka mej att det är såhär det känns,här fanns tunnor med oliver i rad,bakverk som inte var från våra breddgrader(några smakprv kom med hem),ostar från italien,salamin från holland...stämmningen var fantastisk och allt var så gott som jag smakade på.


Ytterom det Holländska ståndet stod ett par massiva träskor och dom som sålde salami och ost var underbara,kvicka i pratet med en otrolig positiv ton och att man fick betjäning på svenska var garanterat ett enormt plus fastän det gick lite med tysk/holländsk accent.


7salamin för en tia...ja tack,ölkorv,italiensk salami,röktsalami,traditionell..allt vad man kan tänka sej,bara att välja..Osten lämna jag för denna gång,råkade nån av er ta hem en bit?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar