http://www.xmasclock.com/

30 september 2014

Bokvikning

Ni har sett dom,jag har sett dom och visst blir man sugen...på bokvikningen,jag skulle vilja ha en massa av dom men när det kommer till något man måste sitta och räkna och ha linjal och grejjer så där tar mitt slut..då är jag inte så intresserad längre.

Jag gjorde alltså bara den enkla varianten,den enkla diamanten,snygg i sej och ett ställe där ögat stannar för att titta en gång till.


För att göra denna enkla diamantform behövs,en bok och liten gnutta tid.

Öppna boken och vik första bladet på detta viset,ena som en stor triangel som kommer ända till ryggen av boken,den andra delen av bladet kommer enbart till den första vikningens sida och bildar därmed en liten triangel.


Fortsätt på det viset hela boken igenom..


 När du sedan har vikt alla sidor lika ser det ut såhär från sidan sätt med boken liggandest på bordet.


Sen är det bara att lägga den och stå som en öppen bok,färdig!

Vill man sej sedan på lite mer avanserade versioner så finns det ju i oändlighet..mönster hittar man på nätet och tid...ja det får man fixa själv...





Bilderna är lånade från pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar