http://www.xmasclock.com/

18 september 2014

En dag av lugn och spänning.

Jag har många gånger i mitt liv gått till biblioteket,ända sen jag flyttade nästan granne med biblioteket när jag var 17 så har jag gått dit,men aldrig riktigt tagit mej tid att sitta ner och studera böckerna på ställe,föränn igår..
Jag kom in,bara för att lämna tillbaka min Harry Potter bok som jag försökt kämpa mej igenom,men måste säga och erkänna att jag och böcker utan bilder...tröööööögt...jag kom till halva på 1månad,sen årkade jag lixom inte mera(men numret på sidan jag blev är sparad och fortsättning skall följa...)


Jag tog mej en runda inne i biblioteket och inga underligheter här inte,jag stannar vid recept hyllan,här finner jag inspiration såväl till inredning som till godsakerna som kommet till i mitt kök.

Jag vet inte hur det är i andra bibliotek men i vårt stadsbibliotek har man lixom funderat ut detta med var recept hyllan skall ligga,mittemot den finns nämligen hyllan med gymnastik,hälssa och vikthjälp...bara för att få en att må dåligt kanske?

Jag satt dock ner i lugnet och tittade lite i några böcker och tittade runt mej,vårt fin fina bibliotek är ett f.d. societetshus,här har det festats i tiderna,skrattats och dansats,medans man nu är hel tyst,vågar knappt nysa.
I taken finns gamla målningar som man hittade under en renovering och tack gode gud att man lämna kvar dom..här finns mycket mer än bara böcker.


Efter nån timme tog jag fart igen,drog hem en hög inspiration...vilket också den underbara damen bakom disken påpeka om "vilka vackra böcker du valt,hoppas du inspireras!",jag böjde upp huvudet,titta på henne och sade: -Ja tack,de kommer jag säkert!...med ett leende på läpparna gick jag ut,oftast piper dom bara lite till när man kommer med sin literatur och så är det typ där...men denna fantastiska dam gav ett mycket bra intryck,tack för det!

Det blev en hel massa vegetariskt..och lite tårta på de :D

Dagens lugn fortsatte på forvård...ik...jag,på forvård,jag som är mycket irriterad om någon skall börja peta mej i fötterna eller ens röra dom så jag hoppar till..jag första gången på ett sånhärent ställe...
Här satt jag i vänterummet och väntade en liten stund,jag som har som vana att komma i tid var där 20min i förväg och tittade omkring.

Det var ljusa färger,ljust beige och en liten doft av något som jag inte kan beskriva...inte för sött,inte vanilj men något ditåt..


Inne i själva vård rummet var färgskalan den samma,här hade man tydligt tänkt på feng shui,stolen var inte rakt inne från dörren,allt var minimalistiskt,akvarie fanns med över 300liter vatten i där fiskarna simmade lugnt,belysningen var spot on lugnande och allt var mycket lugnande.

Jag fick ett härligt fotbad,en varm dyna under huvudet,en filt på mej och en underbar lugnande känsla...det var inte så farligt jag hade trott,tvärtom,jag nästan somnade.

Mina problem var förhårdnander(inte i grov skala men sådär vanligt),vilket i dagens läge lär vara vanligt,beror tydligen på våra skor..men allt är nu bort slipat,mina fötter käns som nyfödda baby fötter,lena mjuka och varje steg känns som man skulle gå på bomull...de ni...

Här får ni se för och efter bilder...inte dom bästa..märkte att  ljuset var lite annat men den till vänster är före och höger efter...

                                   

 Jag kan tänka mej att gå dit igen..värt det absolut. Ida Miettinen på Järnvägsgatan 17 ifall nån undrar var jag varit..






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar