http://www.xmasclock.com/

3 december 2014

Välgörenhet

Det är så fint,granen i vårt lilla köpcenter är prydd i små lappar med texten "poika 5" eller "tyttö 14" bara för att ge ett exempel,flere åldrar finns ju än bara fem och fjorton..idén är att ta en lapp,köpa en julgåva och donera den till just det barnet.

Välgörenhet,vilken vacker sak,just då man vet att det går till det ändamål det verkligen skall.

Jag var där igår..gåvorna skall fixas helst under denna vecka och föras till nån av affärerna,för snart är det jul och dom skall delas ut till alla familjer som behöver en extra hand. Social byrån fixar utdelandet till dessa familjer.


Jag kom hem med tre lappar,pojke 2,3 och 6år,för dom yngre barnen hade jag här hemma i min gåvolåda lite saker och för den 6-åriga killen går jag och handlar något litet coolt..

Att få hjälpa dom som behöver är nog en sån fin känsla.

Om inte du ännu skaffat dej en lapp,gör det nu..finns i Köpcentret Gallerian eller i Aktia Bankens julgran...var med och skänk julglädje du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar