http://www.xmasclock.com/

23 september 2015

Knappar över?

Har märkt att jag är lite av en knapp freak,hittar jag en knapp liggandest någonstans så kommer den hem,lätt och enkelt.

Under åren har det ju blivit en och annan knapp,genom just upphittandet och även genom att byta ut något jag inte längre behövat mot knappar samt genom att köpa hem från loppis.

Mångas knapp liv slutar vid en skjorta,fastsydda,precis så som dom är menade,andras kanske i rosken,men någongång kan dom hamna på ett helt nytt ställe enom pysslet.

Knapp hjärtat,ett enkelt litet pyssel med bara 3st "ingredienser":knappar,järntråd och hot glue.


Jag valde ljusa knappar men vilka knappar som helst kan vara roligt,kanske orangea och lite olika gröna och gula til höst kransen?du bestämmer.

Sen tog jag en järntråd,böjde den till hjärtform och så var det bara kvar det roliga,att limma fast knapparna,jag använde min limpistol för den är en sådan trogen vän som alltid finns till hands,kom bara ihåg att limmet är otroligt varmt ifall ni vill försöka.

Sen när alla knapparna var fast limmade så som önskat var hjärtat klart,nu hänger den för tillfället på väggen i syrummet,men kommer garanterat att byta plats bara jul tiden kommer,så varför inte också kalla detta ett julpyssel?

Håll i er..bara 92 dagar kvar till jul *blnk blink*

2 kommentarer:

  1. Så fint! Jag skulle inte ens komma på idén! Förresten... det där syskrinet finns tämligen orört hemma hos mig ännu :-) Borde du komma och plocka lite från det nån dag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jädrans så tiden rinner iväg...lägger mejl till dej :D

      Radera