http://www.xmasclock.com/

11 maj 2016

Sågspån

Som jag pratade om i ett inlägg tidigare,så tog vi ju ner en björk på gården,det blev en massa stora knobbar av den och en del årkade jag inte lyfta upp för att klyva så fästmannen sågade dom i mindre bitar för att underläta mitt arbete.

Av knobbarna blev det massvis sågspån givetvis och vard gör man med dem?
Lägger alla i ikea kassar och kör till avfallsplatsen eller komposterar? Så gör man ju vanligen men jag ville göra något mera nyttigt av dem.



Jag strödde ut ett ganska rejält lager runt vad vi kallar "tobaksblommorna" bland dessa underbara perenner som växer ganska höga finns även den evigt hatade kirskålen och som tanke är att kanske den inte kommer så lätt igenom sågspånet,vi får vänta och se..



Jag råkade även se att daggen ännu satt kvar i dagkåpan,såhär är det då en morgon är kyligare än den förra...var sommaren där för iår?


2 kommentarer:

  1. Säkert inte så dum idé alls! Har du fått tipset av nån, hittat det i nån tidning eller bara vågat experimentera själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är riktigt ett eget litet experiment.Märkte redan nu att det kunde varit bra att lägga blöta tidningar underst men..

      Radera