http://www.xmasclock.com/

28 augusti 2016

LWT 2016

Man kan aldrig bli slut på Lovisa historiska hus (eller mera känt som LWT,loviisan wanhat talot) evenemanget.
Jag är inte så otroligt intresserad att gå in i husen men besöker mycket gärna loppmarknaderna som finns runtom i stan.

Att utbudet på mat och dryck blir i mångfalld är känt sedan tidgare,jag tog in av dofter,voffel dofter,vinbladsrullader och fisk i massor.


Bongade dessa underbara enkla stolar för terassen på trädgårdsgatan,en modell som smakade min stil.


Jag var så tidigt igång på söndagen att det fanns inte många själar runtom,vilket är lite trevligare om man vill fynda,för då blir man inte bortskuffad helatiden eller på trampad när man vill titta på något lite närmare.


Fina färger på "sidu" simkoppit,man blev ju ritkigt glad av det hela,inne kunde man bekanta sej med hur det är att vara lovisabo..


Kan ni tänka er att Lunda Gård hade kommit med sina fantastiska grajer ända från österbotten till Lovisa för att sälja,jag såg min skafferi skylt och lämnade inte den kvar.


Dom hade ju även en massa andra fina grejjer,men mina sista slantar blev redan bort spenderade så,tyvärr...men kanske blir det köpt på deras web shop nåttag,vem vet.


 Sång och musik hör till på evenemang som dessa,att man är klädd i äldre stil gör ju det hela lite mer roligare,denna unga kille sjöng gamla barnvisor så som blinka lilla stjärna där,imse vimse spindel m.m...och han fick ihop pengar till en Lego som han velat ha.


Ånglok hör gammal tid till och undebara Ukko-Pekka kom även detta år till stan,så fint,så nostalgiskt,så otroligt god doftande.


Jag och sönderna var där,den yngre är ju fortfarande en big fan av ånglok.Ända gången han påriktigt kan stå stilla i 20min för att vänta att tåget skall åka iväg,underbart!


2 kommentarer:

  1. Så många fina gamla saker! Jag vill egentligen mest omge mig med gamla möbler och ting numera... så långt som jag nu vill ha saker överlag... flytten visade att jag har massor med onödiga grejer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja möbler,det skulle jag också gärna ha mera av,men..får nog vänta på att ärva(än att sedan ha dubbelt)

      Radera