http://www.xmasclock.com/

11 december 2017

Det årliga pepparkaksbaket

Julen blir nog ingen jul utan pepparkaksbaket och iår fick jag även prova min köks ö om den verkligen duger till något och 100% godkänd blev den för bakning,underbart.


Jag har under åren samlat på mej massor med papparkakas former,har två gånger redan fått byta till större förvaringslåda och nu är jag nöjd,såväl med lådan som med antalet former.


 En del former är fynd från gamla lådor i någons skrubb,en del är fynd från andras "rosk" låda och en del är riktigt nyinköpta,hursom funkkar alla lika bra förutom pepparkaksgumman som alltid blir utan sin ena fot.


Sen skall det dekoreras också,något jag aldrig fick göra i min barndom,så nu tar vi allt ut för den tiden istället och kreationerna är många och olika och alla lika vackra.


Ett av årets absolut snyggaste dekortaion var Ghostbusters logon :)

Och då burken börjar vara full av dekorerade kex så är det dags för den sista som man får tugga i sej genast.

Och ett litet litet pepparkakshus blev det också..


Och tomten som tappar byxorna är med från år till år :D


2 kommentarer:

  1. Hahaa, vilka skojiga pepparkakor!
    Och ett fint hus också - vad gör det att det är litet - det är det finaste i världen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) tack Carita pepparkakorna är som mode,dom byter lite stil varje år, huset blev nog iallafall väldigt gulligt.

      Radera