http://www.xmasclock.com/

11 september 2018

50-talet i mitt hjärta

Det var en lördag då vi skulle på fest, synd nog hamnade gubben på jobb men jag kunde inte låta tillfället smita iväg för festen hade teemat 50-talet. 

Jag bor kanske inte helt omedvetet i ett 50-tals hus, är omringad av gamla saker(som nog även blandas med nytt) och gillar musiken, jag stor älskar 50-tals stilen och även lite av 60-talet med.

Eftersom jag inte varje dag fixar till stilen så tar det alltid lite tid då allt från hår till smink tar ca.2h men slutresultatet är alltid värt det och jag känner mej verkligen hemma.

Hello..is it James Dean?! Foto: K

Har länge funderat på att delta i en pin-up makeover, men tror nog det redan börjar vara ganska onödigt.

Kläder brukar finnas hemma från tidigare, men för denna dag inhandlade jag en ny klänning och skor. Då jag köper nya kläder köper jag dom alltid enligt principen att dom skall kunna användas igen, inte bara bli i skåpet och ligga efter en fest som varit.

Bara jag. Foto: K
En av våra nyaste inköp är ett linneskåp från den gamla goda tiden,det har något hänt den i tiden så framsidan har fått lite hjälp men inget som stör mej eller användningen. Bättre bild på skåpet finns på bloggens instagarm konto: bar26blog.

Festen var trevlig, alla var klädda enligt stilen och trivdest. Tyvärr glömde jag fråga av festfolket om man får publicera bilder på dem här så tyvärr hamnar ni enbart se på mej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar