http://www.xmasclock.com/

21 april 2019

Påsken är över låt oss..

... blicka mot sommaren.
Snart är den här, under påsk veckoslutet har vi redan fått en för smak på den, +18 visade vår mätare i lördags och man njöt av att kunna stoppa fingrarna i jorden och putsa i rabatten.

Med sommaren kommer också nyttodjuren som en del går oss riktigt ordentligt på nerverna och en del kan vara livsfarliga för allergiker, jag tänker såklart på getingarna.

Låt mej säga, jag är ingen virkar, jag kan några små grejer och provar mej fram, men sätter man en förklaring på nåt att virka framför mej är jag OUT!


Ikväll blev det amatör virkning på fin nivå, ett getingbo som har visat sej fungera bra.

I killarnas lekstuga har vi haft en jätte enkel variant av kaffefilter ihop knypplat till en boll men nu ville jag snygga till det lite.


Man får sprätta upp och ta om igen när man inte riktigt kan, men med denna är ju inte utseendet så viktigt, mera viktig är formen. Lite getingar sydde jag på också efteråt att den bomullsfyllda geting"pyllan" var klar med lite garnräster som fanns till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar