http://www.xmasclock.com/

4 juni 2019

Sommarlov

Första veckan av sommarlovet är på gång, det är lite pyssel med det hela då jag kommer jobba juni och juli.
Men som tur är jobbet mitt ändå väl flexibelt så jag kan ta en stund här och då som jag gör saker med killarna istället.


Picnic hör sommaren till och vi kommer garanterat ha fler än bara en, morgonmål, lunch kanske även middag i picnicens tecken, vem vet. 


Nu blommar också en av våra buskar, vet inte namnet på den fast jag sett det några gånger nånstans, men det fastnar inte så bra i mitt huvud av nån orsak.. Nån som vet namnet?


En liten stund i havsbriset i sommar värmen, vi har värme bölja just nu över vårt land och det är nästan så man inte gör något extra utomhus då det blir så varmt som närmare 30grader.


Den sista bilden passar så bra in på sista versen i Idas sommarvisa:

Och jag gör så roliga ställen,
där barnen kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar
och bena blir fulla med spring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar