http://www.xmasclock.com/

29 juli 2019

En vecka till semestern

I ett skede trodde jag att jag skulle jobba året runt. Som själv företagare har man inte alltid möjligheten att semestra.

Men en del av personerna på tidningen jag jobbar för sade att dom ser till att jag är borta iallafall 2veckor.

Nu börjar vi då räkna ner tills mejlen meddelar att "är på semester, vid behov kontakta..." och telefonen ges till en vikarierande person.


Hemma tänker jag stänga av datorn och lägga den åt sidan så jag inte går och kollar läget utan helt stänger av tanken på jobbet.


Skall försöka hitta på nya saker av skörden från odlingarna, igår blev det mini pizzor till kvällsmål, istället för vanlig pizza botten använde vi zucchini istället.
Passliga i storlek då våra zucchinin är enorma iår.

2 kommentarer:

  1. Vi är lite i samma situation, två veckor ledigt är LYX.
    Men den lyxen måste man unna sig.
    Vi får spara lite pengar så att vi klarar av att ha ledigt, svårare än så är det ju inte.
    Och friheten i våra jobb känns också viktig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det ju enbart fast i lite planerande. Bra är det med lite ledigt också.

      Radera