http://www.xmasclock.com/

9 september 2019

När man fastnar i dåtid.

Idag hade jag en riktig ordentlig känsla av "varför har jag inte gjort så tidigare?"
Barnen kom hem från skolan och ville ha spenat plättar.
 Vår spenat börjar finnas också massor av och att göra plättar är ju ett enkelt sätt att få det att gå åt på.

Jag tog fram ingredienserna medans boysen sökte spenaten från odlingarna.

Och då, mittiallt kom det, varför skall jag använda en kippo, visp och slev för att göra plättar? Varför drar jag inte alla ingredienser i mixern istället?!!



Detta kanske inte är nåt nytt för er, men jag hade helt fastnat i så som man alltid gjort, med att vispa i en bunke ingredienserna å sedan med slev hälla i plättpannan.



Dethär var ju så mycket smidigare, vår mixer håller upp till en liter vätska så det ryms ju en hel del. Inget onödigt sått heller, bara att hälla direkt i från kannan.


Såhär kommer jag ju att göra alltid härefter, med eller utan spenat.



Godkända blev dom också, bästa spenat plättarna hittills, ja kanske för att tidigare har vi bara köpt färdiga..
Såklart avnjöt dom plättarna med hemgjort sylt också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar