http://www.xmasclock.com/

10 februari 2020

Under täcket.

Svullna rinnande ögon, irriterande näsa som är fylld av snuva, torra läppar och feber, allt detdär som vi inte haft av under hela detta skolår är nu här.

Det är tredje veckan pågång, jag var redan okej i förra veckan men söndag förmiddag började jag känna mej kall på ett underligt sätt och söndag eftermiddag var febern här.


I detta fall är jag så enormt nöjd med att jobba hemifrån. Jag har hämtat datorn till sängen så jag inte behöver springa upp ifall telefonen ringer.

Om telefonen ringer så möts man nog inte heller av en trevlig glad röst utan en mera  likt 30år av tobaksrökning bakom och jag får ursäkta för det.

Jag hoppas såklart bli frisk så fort som möjligt och att ingen annan nu mera blir sjuk efter detta.


2 kommentarer:

  1. Ja, det finns fördelar med att få jobba hemifrån.
    Samtidigt som man kanske inte vilar så mycket som man borde.
    Men att inte behöva klä på sig, fixa håret, ta sig till en arbetsplats... Klart skönt ibland.

    SvaraRadera