http://www.xmasclock.com/

9 april 2020

Inget matsvinn vid påsk

Jag sovde otroligt dåligt förra natten och tog bara en snabb lur på dagen, har massor energi ändå och har gjort en del bra saker idag.

Jag var till torget och understödde några lokala företagare, hjälpte en dam vars cykel föll omkull och alla hennes uppköp var överallt.



Jag kom hem, gjorde två olika gravade laxar, en traditionell och en med appelsin och rosmarin, något nytt till påsk.



Sen blev det Pasha och nu på kvällen när jag funderade vad jag skall göra med den överblivna kvargen så blev det ännu kvargbulla, något jag gillar stort men har aldrig bakat själv.


Vi har även hunnit vara ute på kvällen och med tanke på att påsk helgen är vi alla lediga, tillsammans, hemma känns iår extra bra.

Glad påsk till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar