http://www.xmasclock.com/

9 januari 2021

Snart vardag

Med flere dagars ledighet bakom, först mellandagarna sedan några dagar jobb och sedan mitt i veckan igen ledigt, man blir lite snurrig, vad är det för dag idag?


 Vi tog oss en promenad i det vackra vädret i tanke att det egentligen var söndag, men nej, idag är det faktiskt lördag..igår kändes det som lördag.


Jag har blivit bortskämd, frukost, färdig frukost det ända jag behövt göra är skiva lite ost typ, jag är så lycklig.

Imorgon är det måndag, eller är det? Kanske är det söndag.

Vardagen kommer tillbaka, alla är igen tillbaka på jobb och boysen i skolan, vem gör frukost till mig? Jag får ta mig friheten och gå på café som jag brukar på måndag, ta en liten pratstund med ägaren där och pausa i jobbet.


Under våra lediga dagar har vi ätit gott, sådär som det hör till. Men nog det bästa har varit ost från Bistro & butik Kronan, den vanliga matbutiken "fina" ostar kan slänga sig i väggen, här är ost med riktigt O. Vi blev helt förälskade i blåmögelosten gjord på buffalomjölk, en bit himmel i munnen. Har ni redan provat?


Låt oss ändå ta söndag ännu imorgon, göra nåt lite trevligt och kanske lägga oss lite extra tidigt. Sen klarar vi vardagen helt fint tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar