http://www.xmasclock.com/

7 oktober 2021

Födelsedag

Detta år tänkte jag att vi skulle hålla en underbar cocktail kväll igen eftersom den vi hade för fyra år sedan var jätte lyckad. Men året sade annat, jag helt enkelt fann inte varken tid eller årk att börja sätta igång med fest.

Som tur blev det ändå en lyckad dag, fästmannen hade ledigt och bjöd mig på lunch på restaurang locale som är en av våra favoriter.

En köttgryta från toscana med potatispuré, passligt kryddig och god, med ett glas rött till.


På kvällen kom mina föräldrar på det obligatoriska kaffekalaset.

 Iår bakade jag en enkel tårta, en zucchini tårta, väldigt lik morotskakan i utseende och egentligen ett sätt att få åtgång på dom sista zucchinin som ligger på köksön.


Det var höstmarknad på dagen så jag tog en marknadskringla då jag gick förbi där. Födelsedags kaffet bjuds oftast på i rörstrands blå eld kaffekopparna.



På kvällen åkte vi upp till gravgården och förde ett ljus och "födelsedags" blommor till Lisas grav. Det är första året jag inte kan fysiskt fira längre med henne men hon är ändå med i hjärtat. 

Sen kväll med champagne och soffhäng var inte helt fel heller.

Lugn och bra födelsedag som har små firats ännu i flere dagar efteråt 

2 kommentarer:

  1. Vackert glas och champagne är aldrig fel.
    Förstår att ni saknar fina Lisa... ❣

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, glaset är lokalt handlat från LSOY Koti.

      Radera