http://www.xmasclock.com/

22 oktober 2021

Ledig en fredag

 Jag kunde ta ledig fredag från jobbet, vilket är mer än mycket uppskattat, telefon är avstängd, datorn är avstängd, mejlen meddelar att jag är inte anträffbar och ja, jag har sovit i över 11h men är fortfarande helt slut.

Inatt vaknade jag av att fönstret flög upp några gånger av blåsten, det var årets första höst väder igång. Jag steg upp och stängde det och somnade om direkt.

Klockan elva vaknade jag och skulle nog kunnat fortsätta sova men halv två tiden har vi lite saker som skall göras och så blir det mat ute på nepalesiska efter det.

Jag klädde ändå på mig och hoppade i bilen när mamma hade skickat video på att havsvattnet tvättar golvet i båtskjulet.


Jag tog en kort kort promenad i ett av mina favorit väder, vind och regn, friskt och härligt.
På skeppsbron var vattnet lika högt som huvudbryggan.


Skulle man ut med sin båt idag skulle man säkert behöva höft höga stövlar. Vattnen nivån var över en meter högt. 


Ungernparken, här behövs det inte krattas mera denna vecka.


Ungerns park från Ungerns innergård sedd, från park till havsutsikt.

3 kommentarer:

  1. Hösten och översvämningar är både spännande och lite "otäcka" - nu bor ju många av så att vi inte får vatten in i husen - men de som drabbas av sånt skrattar ju inte.
    Jag känner också ibland att jag skulle kunna sova hela dagen.
    Förra natten sov jag elva timmar.
    Det är bra OM vi kan sova som tonåringar ����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar höstvädret, uppfödd i skärgården ser man vad det kan föra med sig på ett annat sätt än här i stan.
      Jag sover, men jag sover ju inte djup sömn..men inte får man liv i mig direkt heller så, vad det beror på är ännu oklart.

      Radera
  2. Höst och blåst och mörker kan vara mysigt ibland.
    Men nu, den femte januari, börjar jag nog i all snöyra längta till våren :-D

    SvaraRadera