http://www.xmasclock.com/

3 november 2022

Ljuset på andra sidan

 Det var mörkt, hela min barndom var det mörkt på andra sidan av viken, när man kom körande såg man bara ljuset från staden men vattnet fanns alltid emellan. 

Körde man på strandvägen var det mörkt då man såg över viken i den andra riktningen, nu är det dock annat och kommer förbli ännu mera ljus bara tiden ger sig an.

Nu lyser såklart även maskiner på alla nybyggen men ljuset på andra sidan gör mig glad.

Drottningstranden kommer till genom att det i nästa sommar skall vara bostadsmässa där, Lovisas första bostadsmässa, jag tycker det är fantastiskt och jätte roligt att få mera nybyggen i olika stilar till stan. 

Det finns trähus, betonghus, höga hus, låga hus, lådor och tak med ås. Med god tur kommer det även flytande hus vilket verkligen skulle ge ett intressant innehåll.

Vid området finns en ny park som jag längtar efter att få besöka, då jag går förbi eller kör förbi brukar jag försöka titta vad där finns, det är såklart svårt då bara ett litet område är så man ser det.

Men bäst av allt är ljuset på andra sidan, jag menar då det man ser när man är vid strandvägen eller då man går längs strandstråket, det är härligt att se hur det lyser upp i höstmörkret och kan bara vänta på jul tiden nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar