http://www.xmasclock.com/

4 december 2022

Juletider

 I år var jag inte på ett ända öppet julhem, jag klarade helt enkelt inte av det.

I år valde jag att spendera tid med min yngsta son, bara vi två och det var en super dag. 

Inte en super dag bara för att vi var på tuumis men för att han såg så otroligt lycklig ut och vi njöt av att inte en gång behöva tänka på jobb av nåt slag, en sådan dag är guld och diamanter värd.

Vi gick på en julmarknad vid skeppsbron, drack glögg åt glass och såg faktiskt mycket lite bekanta, vilket är ovant.


Sen åkte vi till grannstaden och åkte gung karusell, för varför inte, spontanitet är bäst.


Vi såg julgubben på flera olika ställen och valde att inte gå nära, ni vet...nån kanske inte varit så snäll som man borde vara..


Vi åt mat på mäkken (mcdonalds) och pratade olika underliga saker som en ung kille vill prata om. När det började skymma kom vi hemåt igen och såklart åkte vi häst karusell ännu på torget.


Bilden på karusellen är tagen på fredag kväll då den blev uppsatt, jag tog inga passande bilder från lördagen tyvärr.

It was a good day, hoppas på flera sådana i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Fint med karusell på båda orterna - och särskilt att vi fick en till vårt torg - nåt av det mest fotograferade i december tror jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk, i vår stad. Så enormt roligt!!

      Radera