http://www.xmasclock.com/

9 april 2014

Spännande tider,även för mej..

Igår fick jag riktigt stanna upp och tänka tillbaka,hur roligt det var att få flytta till eget,att lämna det som kallats hem i flera år och börja göra så som man själv ville..
Att få köpa atteraljer och ställa dom upp,inte bara inhandla dom och lägga dom i lådan under sängen för att vänta,utan verkligen lägga dom på en egen plats,kanske man t.o.m flyttade på den någon timme seanre för att den sen inte passade in just där...

Igår fick jag ett sms: "Hej jag har flyttat till egen lägenhet.Så du är välkommen på inflyttningskaffe..."

Det är så spännande,även fastän det inte är mej det gäller,men denna lilla tjej har jag varit barnvakt åt för många många år sen,nu är hon redan flyttfärdig..klart att jag skall åka iväg på inflyttskaffe,kommer bli mycket roligt.

Jag minns hur det var lite skrämmande tilika som spännande att flytta hemifrån,man visste ju att man klarar sej fint på egen hand men ändå var där något smått,något underligt..jag minns hur alla grejer var inburna och jag kunde inte vänta att få börja lägga upp allt och då..då när dörren stängdest,när sista personerna gick..det blev så tyst,så otroligt tyst,det första jag riggade upp var stereo systemet för att få lite inspirations musik igång..efter det var allt bara roligt.

Det brukar ta en liten tid att få det att se ut så som man själv är,först inreder man lite så som "hemma",sen blir man lite nerverad på att det ser lika ut som hemma och det är då man hittar sej..och det är då din mamma undrar varför du nu ska slänga ut soffan för att ha enbart två stolar istället,men kom ihåg,det är ju du som bor här...det är din identitet som skall visas och den är den ända rätta.

Jag får riktigt rysningar och hopp i kroppen av att tänka på dehär,så fina tider,där man får göra själv!(..det tar slut sedan vid förhållanden,där du måste kompromissera igen..så NJUT).

Och eftersom man fyttar till eget så hör det ju till att föra en "housewarming" gift...hmmm..vad skall jag hitta på denna gång..älskar dessa tillfällen,nu får jag hitta på vad som helst igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar