http://www.xmasclock.com/

24 april 2014

Värmer mitt hjärta och gläder mej starkt!

Jag kan inte undgå hur glad jag blir när jag besöker stadens K-supermarket,förtsås den treviga personalen gör sitt men främst av något jag ser..något som jag enbart har sett just här.
Man märker att kunderna är viktiga,verkligen viktiga när man ser detta...


Vågen till frukt och grönsaks disken..det finns en som är på lägre höjd(den närmast på bilden),en som är så lågt att en sex-åring kan trycka på knappen,ja så låg att alla kortvuxna faktsikt har en möjlighet att väga sina produkter utan att behöva söka efter någon i personalen för att göra detta,en helt utmärkt grej..tittar ni på vågen som är lite längre bort på bilden så ser ni ju skillnaden,dubbel höjd på den andra.Fantastiskt!way to go "K-hallen",detta gläder mej starkt,att man tänker på att det finns en massa olika personer här i världen inte bara såna som är över 150cm

2 kommentarer:

  1. Bra tänkt! För jag tror inte alla ens tänker på det där, att en disk ska vara tillgänglig för alla.
    Vissa saker ligger väldigt högt i en del affärer, så att inte ens jag som är ca 170 cm når dem. Men man får väl bara be om hjälp av nån då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen,jag som är lite på 160cm är det redan grymt så svårt för ibland..men jag som jobbat på butik i ungdomen brukar av gammal vana gå och söka en pall att lägga under fötterna till vilket alla andra kunder tittar långt på,men kan man själv så ;)

      Radera