http://www.xmasclock.com/

16 augusti 2014

Molnen..

Fantastiskt och spektakulärt,molnen omkring oss,om dom då är ljusröda eller vita eller kanske svarta,dom är otroliga.

Jag har en underbar utsikt från min balkong där jag kan åskåda väder och vind och former i miljoner,alltid lika spännande och givande.
Men ibland är dom någors framför en när man är påväg till en annan destination..bara att dra åt sidan,stanna bilen och grabba kameran,snyggt är snyggt..

En kväll här i veckan såg det ut såhär,som ett täcke som någon slängt över åkrarna,ett stort svevande täcke..


 Och igår när jag var påväg till en vän såg jag dessa...det svarta molnet framför det vita var ganska intressant i mitt tycke..


Och nu idag,det var åsk väder omkring vår stad och regnmolnen svävade här över..jag kom körande hem när detta ljusfenomen kom imot..när regnmålnet spricker och solen kommer fram precis som när livet ibland kan se mörkt ut men mittiallt så spricker det och där...rakt framför en står det ljusa  som man inte reagerat på att fanns tidigare..


Molnen,en sån vanlig del av vår vardag att vi ibland glömmer bort att se hur vackert det är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar