http://www.xmasclock.com/

9 augusti 2014

Var försvann det goda betéendet?

Jag vet inte om det bara är jag och min familj som undrar eller är det något andra undrar över med..
I mången års tid har vi bjudit till fest eller om inte fest så en härlig liten middags kväll med vänner vi bryr oss om och gillar att spendera tid med.
Det är roligt att umgås och över en bit mat blir det alltid dubbelt så roligt och har man rikitgt tur kanske ett och annat recept bytes på samma gång,väldigt gammal dags men just så mysigt och härligt som vi gillar.

Att få fixa till fest är så sjuttons roligt,nästan så roligt att jag knappt kan hålla mej tills vi skall börja planera följande gång,för den brukar alltid komma..


Jag är säkert precis så gammaldags som ni kan tänka er,jag planerar en middags kväll i veckor i förtid,jag förbereder och dubbel kollar allt iallafall flere gånger så att allt finns,så att allt blir så som jag hade tänkt mej och hoppeligen en liten gnutta mer.
Jag börjar fixa fram saker och pynta direkt från morgonen och går fram och tillbaka den sista halv timmen innnan gästerna kommer för att dels kolla att allt är plaserat på finaste vis och på rätt ställe så att alla skall ha det mysigt och bra men även för att jag inte kan sätta mej ner...snart kommer ju dom viktigaste.

Men nu måste jag faktiskt beklaga mej,beklaga mej över att jag faktiskt funderar över att aldrig mera ordna till en middags fest eller något annat över huvudtaget,-Varför?..Jo för jag undrar så var det goda betéendet tagit vägen?
Med "det goda betéendet" menar jag att bli bjudna tillbaka..Hos oss har varit otaliga personer under årets lopp,vi har haft enormt massa roligt om och om igen...men enbart på våran adress,är det så det är nuföritden? Har jag missat något?

Jag minns från min härliga barndom alla fin fina minnen där mamma ställde till med fest och alltid efter festen hörde man "Ja nästa gång får det bli hos oss sedan",för det är ju med god känsla man bjuder tillbaka om man själv blivit bjuden,eller hur?

Det tar mej hårt att tänka på att jag inte mera skall fixa till fest eller middags kvällar,det har ju ändå varit något jag så otroligt tyckt om,något som har värmt mitt hjärta så enormt mycket och gett mej massvis med glädje.
Hamnar jag gå ledsen här framöver eller borde jag kanske lägga en annons i tidningen: "Vänner som gillar att bjuda tillbaka sökes!" det skulle vara något för personliga spalten det...

4 kommentarer:

  1. Nu ska ja börja planera fest ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så på torsdag är det fest som väntar då?hursom helst blir det roligt att ses.

      Radera
  2. I feel you... Men de SKA bli kräftskiva!! ;)

    SvaraRadera