http://www.xmasclock.com/

22 mars 2015

Hade tänkt men det går inte änn..

När solen skiner bara några dagar i rad så börjar det redan kitla i finger topparna,man vill börja så,få saker att gro och framför allt gräva i trädgården...ja nu när vi har en..

Vi har nämligen äntligen flyttat till ett helt eget hus,något som varit en dröm i många många år,men alltid blivit och dra någonstans.

Men så när det börjar hända så börjar det,vi var på husesyn och pratade där med en mäklare och vips följande vecka var vår lägenhet till salu och 3 veckor senare(på min och sambons 10års dag) var den såld och flyttlasset gick en vecka senare.

Så hädanefter kan ni vänta er lite mera hus och trädgårds inlägg,på gården är ännu en del snö kvar så hur det egentligen ser ut är lite öppet ännu,men skall bli spännande att se vad som kommer.
Några snödroppar har jag hittat som tittar fram och en hel del knoppar,men vad?

Äppelträd har vi och en massa bärbuskar,helt underbart..men jag vill så snart få lite frön i jorden,men får väl vänta ännu ett tag,på alla fröpåsar som jag efter många om och men hittade i garaget står det ju förkultiverning i april-maj,utesådd maj-juni...ingen brådska då inte.



Så istället för att så något får jag väl gå ut med ask-ämbaret och strö aska runt buskarna,aska blir det då vi har möjlighet att elda med ved på två ställen i huset,doft och sprak och värme,underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar