http://www.xmasclock.com/

26 juni 2017

Lovisa trav

 Bucket list item : check! Jag var på trav,sommar trav för att vara exakt. Lovisas travbana är byggd 1950 och används under sommarhalvåret,även kallad Sommarbanans drottning,en mycket populär travbana.
Jag har bott hela mitt liv innom 30km radie av travbanan,men jag har aldrig besökt den mer än först några enstaka grejjer till trav bekanta.

Ponny trav,säkert det gulligaste i hästvärlden.

Idag kom dock dagen,som en kallelse från högre makter..eller ja,från chefen på jobbet,deras häst skulle vara med och tävla för första gången och dom som ville uppleva fick hjärtligt gärna komma med.

Marken skakade när dom släppte iväg,ljudet från högtalaren,doften från korvgrillning,kaffe,bulle och hästskit i en ljuv blandning..trav i ett nötskal.


"Vår" häst var lite till sej då det på hemma plan fanns så många andra hästar som sprang bredvid så det blev en förvirrad upplevelse och därmed inte en bra ställning i tävlingen,men hey..alla har vi varit med om den första gången nåttag. Nästa gång kanske det redan går bättre.


Här får hon sej en välförtjänt avsvalkning,nu förösker man ju alltid sitt bästa trots allt.

2 kommentarer:

  1. Trav är absolut något som hör sommaren till! Jag har inte hunnit dit än... de två första regnade bort och i måndags hade jag andra jobb. MEN, en gång ska jag dit i sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt intressant,men ett måste blir det nog inte för mej..men en upplevelse rikare är man.

      Radera