http://www.xmasclock.com/

4 februari 2018

Pelargoner och mormors poäng

Pelargonerna gör nog en liten comeback i sakta fart känner jag. Jag sparade mina pelargoner från i somrast och har låtit dom övervintra i vedlidret där det hålls några plus grader.

En röd,en vit och en rosa,vilken var vilken?

Pelargonernas nedskärning och omplantering skall enligt gammal sed ske i februari och vill man vara riktigt noga så skall det hända den 15 februari,har jag hört.

Jag gjorde det idag,imot alla regler alltså,vet inte om jag skar ner dom tillräckligt eller för mycket,gav jag rätt muld? Var mulden ännu näringsrik fastän jag bongade påsen i bak kanten av hyllan i förrådet? Tar dom sej eller dör dom? Blir det alls några mormors poäng?

Mormors poäng för att jag provat iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar