http://www.xmasclock.com/

28 februari 2018

En sten senare

Söndag eftermiddag,dag två av olidlig smärta i magen,sen räckte det igen,ett samtal till 112 och en stund senare i ambulansen.

Jag som trodde att jag skulle komma hem senast innan morgon solen trodde helt fel,det blev en lång grej dethär,med magnetröntgen,besök till Mejlans sjukhus för borttagning av en gallsten som börjat röra på sej och såklart fastnat i någon gång,därav en sån otrolig skrikande smärta som uppstod med jämna mellanrum och häng på Borgå sjukhus.



Via munnen förbi magsäcken in i tunntarmen och därifrån upp i gången som går mot gallan,där i en kurva,där satt stenen som i storlek var som en ärt sade kirurgen. Och så nära det var att jag inte skulle ha blivit opererad,då jag i samma veva fick över mej en riktigt skön flunssa,så jag hostade ju,men tänka sej att jag inte hostade en ända gång under operationen,vilken tur alltså!

På torsdag eftermiddag kom jag först hem,bukspottskörtel värdena hade stigit aningen och feber kom natten till onsdag vilket gjorde läkaren rädda för att det skulle ha kommit bukspottskörtel infalmmation,men icke sa nicke,torsdagen åkte jag hem!

Allt som allt 72 timmar utan mat(inte på en gång som tur) massor med dropp litrar senare,5 små påsar antibiotica och 1 liter sockerlösning senare hade det försvunnit nästan 4 kilo från kroppen,snacka om snabb diet lixom.

Nu inväntar jag följande operation där hela gallblåsan skall tas bort..sen borde jag vara klar för en tid framöver.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar