http://www.xmasclock.com/

4 mars 2018

Utevistelse i sköna minusgrader

Quicksilvret sjunker,solen skiner och vinter vädret är ju som det skall vara,vackert.
Is så långt ögat kan nå,förutom farleden däremellan såklart,inte ett spår syns.


På kvällen förra veckoslutet hade ett företag hittat på att fixa till 100 stycken stockfacklor på en ö som ligger ute i Lovisa viken,graderna var inte långt ifrån minus tjugo och det rev lite i kinderna då man gick ut till ön från sågudden på isen.


Snyggt var det från många olika håll,men eftersom jag hamnar nöja mej med telefonens kamera så blev det fler närbilder än bilder tagna från fastlandet.


 Var du också där?


2 kommentarer:

  1. Jag var inte där men har sett många stämningsfulla bilder!
    Blir inte av att fara iväg då jag är ensam, och inte vet jag om jag skulle ha orkat gå så långt heller. Man måste ha rätt utrustning och rätta kläder :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå,rätt utrustning vet jag inte,hade vanliga vinterdojjor och farkkun på mej :D och avståndet kändest jätte kort med tanke på att det var kväll och mörkt,blir inte så mycket som distraherar på vägen ut,man fokuserar sej enbart på målet.Fint var det.

      Radera