http://www.xmasclock.com/

23 mars 2018

Tänk hur svårt det kan vara för dom andra.



Sen 12.3 i tredje har jag officiellt varit arbetslös,cafét jag jobbade på avslutade sin verksamhet och livet blev en öppen bok igen en gång,vilket jag inte kan ta som något annat än en väldigt positiv sak.

När man mittiallt får samtalet att "hej,vi stänger efter 2 veckor,tyvärr" av bossen så tänker ju dom flesta att NEEEEEJ vad gör jag nu,hur,när,vart och hjälp!! Jag bara wow,jess,nya saker!...tror mycket på att positivitet ger det man innerst inne vill ha om man bara ger det den positivitet det behöver.

Bara tre dagar efter att jag blev arbetslös blev jag opererad,gallan bort,så allt kom ganska passligt egentligen.Nu sitter jag här hemma med bra fiilis så att säga,men ack så många som frågar "vad skall du nu göra?, men hur skall det nu gå när du blev arbetslös?,har du inte hittat jobb ännu? Har du sökt till den och den och den? såklart i ett bra syfte och med bara gott i tanken.
Kuvahaun tulos haulle positiv


Finner det ganska komiskt hur andra hittar problemen i att nån annan blir utan sitt jobb,varför kan man inte bara tänka att wow,nu är bokens sida vänd och möjligheterna är SÅ många,tänk vad man allt kan hitta på att göra,vad som kan komma imot,vilka saker man kan nu lära sej.

Många har även knyckt till väldans mycke då det kommit fram att jag inte har ett yrke,jag är inte skolad till något,lixom hur i hela friden kan man ens ha fått jobb??? Men snälla,jag är ju gammaldags och gillar att fixa saker på egen hand,även så jobbet,vill jag ha ett jobb går jag och "knackar dörr" ,till sist kommer det någon imot som är eld och lågor över att man kom in,visade sig och gav bilden av sej själv på plats och ställe.

Inte tänker jag bli en som enbart sitter hemma och inte gör något med sitt liv,inte tänker jag heller leva på andra,sån är jag inte,jag vill förtjäna mitt och klara mej så gott som jag kan så långt jag kan.

Om man vill att det skall komma så kommer det till dej , det tycker jag att flera borde försöka sej på.

2 kommentarer:

  1. Just för att du är så positiv och framåt och för det mesta orädd, så kommer allt att ordna sig.
    Det har det ju redan delvis gjort :-D
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ligger något i det helt tydligt ;) Men orädd vet jag nu inte...

      Radera