http://www.xmasclock.com/

22 augusti 2019

Delad glädje

Tidningen jag jobbar för brukar ha möte en gång i veckan där alla som har möjlighet samlas, pratar lite ditt och datt och sedan en hel del jobb.

Ibland hämtar nån med sej något gott, choklad, glass, tårta, bullar ibland fasan ägg t.o.m, vi är en skara med massor olika människor och alla har alltid nåt på gång som dom vill dela med sej.


Jag förde med mej en korg fylld med godheter från gården #vårtgrönahörn.

I korgen fanns: grönkål, dill kronor, sallad, broccoli, tomater, chilin i olika sorter, basilika, timjan, Rosmarin, mynta, morötter och ätbara blommor.


Korgen tömdes rätt så bra och alla fick något med sej, ja av det dom ville ha.


På bilden ovan plockar man för sej och sätter i påsar som jag återanvänd från några gamla tidningar som blivit över, dubbel glädje.

3 kommentarer:

  1. Kan man sätta det här på brödet? Grönkål? Hahahaaa... jo, säkert!
    Men det där receptet på grönkålschipsen skulle många säkert vilja ha.
    Tack för tomat och sallad, mumsar i mig just nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det svåra med recept är ju hur man får det rätt formulerat till läsaren.. Eller så tänker jag för mycket..

      Radera