http://www.xmasclock.com/

28 augusti 2019

Dessa underbara möten

Med tre till fyra års mellanrum får vi super härligt fin besök.
Mina härliga vänner från Canada kommer hem till Finland.

En tradition har det blivit med åren att bjuda dem på middag. Iår blev det varmrökt lax och nypotatis med tillbehör.


För fint folk rullar man smöret, bara så ni vet.
Jag har tidigare skrivit om dessa vänner, som är nära hjärtat på många sätt.
Ni kan läsa ett inlägg från 2012 Här.


Det intressanta är att vi fortsätter pratet som om vi aldrig slutat emellan, lite nya grejer har såklart hänt under åren men dom går man lite snabbt igenom och sen är det ett helt vanligt chitchat om allt från himmel till jord.


Maten smakade gott och nöjda var vi alla, till efterrätt blev det sedan kanelbullar, tyvärr inhandlade från café favorit istan då jag inte själv hann baka denna gång.

Härligt möte och ett möte som alltid väntas på.
Någongång skall nog också vi lyckas åka över till Canada och se hur dom har det där.

2 kommentarer:

  1. Den där återblicken till klippet från Östra Nyland var intressant.
    Jag kände inte genast igen det, men sedan förstod jag varför - jag bodde 1998 i Stockholm och var tjänstledig från ÖN då :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag sparat den grejen alla dessa år. Roligt!

      Radera