http://www.xmasclock.com/

27 oktober 2019

Tid och väder

Sommaren tog slut och vi kom fram till att vi har inte riktigt hunnit med den. 
Sen blev det höst, man började sakta plocka upp saker ur odlingarna, ställa undan det som hör till sommaren och se hur löven ändra färg, men mittiallt var även alla löv nere. 



Jag hann ta typ en bild av höstlöven, så..ja,även det gick snabbt förbi.


Det sista från denna odlingssäong tog jag upp i fredags, samt satte ner vitlöken för nästa år och gjorde lite andra små saker på samma gång.


Mittiallt märker man att även oktober månad snart är ett minne blått.. När händer allt dethär?
Firade en systerdotter under veckoslutet och hon är född nu i slutet på oktober..


Kan det vara att det är mitt jobb som gör att nuet lite försvinner? Vi tänker ju alltid framåt, nästa tidning och sen följande..


Vågar jag avslöja att idag har vi gjort saker i för jul numret av tidningen? Hela huset doftade jul.
Såklart är jag hellre i tid än att sedan få bråttom. Men något jag verkligen ser fram emot är ledigheten vi kommer ha vid jul, den är välkommen så in i norden!


Idag, mitt i jul grejen för tidningen började det passligt slaska och sedan snöa, så vackert och en stund av total ro, tysthet och magi kom över oss alla.


Världen blev lite vackrare igen, fastän bara för en liten stund.
Och denna stund är så fin, barnen meddelar att dom vill gå ut och leka och det finns ingenting i världen som skulle stoppa den stunden. Härligt!


2 kommentarer:

  1. Känner igen tänket... nästa tidning, nästa tidning... inte så lätt att fånga nuet.
    Men jag försöker!
    Fin bild av dig och det där med att plocka in skördesakerna, tömma växthuset... här har jag ännu lite spretiga rester av tomatplantor kvar på balkongen - hahaaa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för gillande av min selfie.
      Jo det går så snabbt, har inte ännu hunnit få fast i den rätta rytmen och fått uppstannat i nuet.
      Du borde tagit in dem, kanske nya tomater hade kommit i februari.

      Radera