http://www.xmasclock.com/

15 december 2019

Det lilla man får fixat

Jul på degerby gille

 Jag lider av för låg stress nivå, det kan man ju tycka är en bra sak men nej hörni, det är riktigt hemskt.

Jag glömmer riktigt enkla saker, jag fryser eller har helt jätte hett, inget däremellan. Jag är trött, mera trött och extra trött.

Jag är ledsen på mej själv som inte orkar med det jag brukar, iår har jag inte riktigt fått igång julen, jag brukar besöka julhem och alla marknader, jag besökte en marknad
.

Damen som gett vår stad sitt namn Lovisa

 Det fåniga är att det inte syns utanpå, bara då jag är riktigt riktigt trött då syns det såklart, men jag måste ju anstränga mej för att inte se trött ut vilket i sin tur gör mej ännu mera trött.

Passligt med tanke på jul att få detta då man skall vara på julfester och andra tillställningar. Jag har valt att gå på några, dom viktigaste.

Glöggkvällar hör också julen till och där har jag valt att bjuda på det enklaste för jag orkar inte stå länge och hålla på i köket heller. Men det enkla kan också bli riktigt gott.

Glöggkväll med härliga ungdomar

Kanske man inte behöver göra allt man brukar, kanske man kan lämna bort vissa saker. Jag blir lite ledsen också att julen inte ser så sprakande ut hemma hos oss som det brukar, men kanske detta räcker kanske..

2 kommentarer:

  1. Ibland måste man bara stanna upp och tillåta sig vara både ledsen och trött.
    Vi har jobbat hårt och jag var också trött.
    Nu har vi lite fått vila upp oss, och dagarna blir minut för minut längre, ljusare.
    Vi går mot våren!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack, ledigheten var mycket omtyckt. Jag har även börjat en kur med natur preparat som har gett bra resultat.

      Radera