http://www.xmasclock.com/

8 december 2019

Längre veckoslut

Jag hade inte riktigt tänkt på det, men i fredags var det självständighetsdag och därmed en ledig dag, en extra ledig dag. 

Så otroligt härligt, jag var ute, plockade granris, dikade och bara var och allt i regnet. 
Jag hade gjort mat på förmiddagen och hade absolut inga måsten. Så jäkla härligt. 


Lördagen var en så där hemma dag, bakade pepparkakor med boysen och sen var jag kaputt.
Söndag steg vi upp tidigt och körde iväg till Strömfors på julmarknad. Fint väder, lungt och bra.


Hemma dekorerade vi pepparkakor och gjorde årets pepparkakshus, det blev ett mycket enkelt ett, men så mycket kan jag säga att första och sista gången jag limmar ihop med kristyr, bara skit!

Eftersom Coca Cola lastbilen är en dröm och favorit från barndomen ( det rinner tårar av hopp o h glädje ännu när reklamen kommer i tv) så gjorde en av boysen en cocis rekka till pepparkakshuset. Så fint.


Även lite pyssel fick jag till idag, dom sista lingonrisen jag plockade i november blev en krans till dörren som leder till kläd rummet.

Nästa veckan kommer vara fullsatt, med jobb och andra grejer, jul lunchar, julfester, jul besök och mycket mer.

2 kommentarer:

  1. Visst var det härligt i Strömfors med så mycket folk!
    Och ert pepparkakshus - super! Du orkar med mycket :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orkar och orkar, jag försöker då det går.
      Strömfors var helt kiva, mycket lungt då vi var där, inga köer och inget ursäkta ursäkta då man skulle gå vidare.

      Radera