http://www.xmasclock.com/

14 augusti 2020

Ibland hinner man mera.

 Jag har haft semester någon vecka,nig jobbat lite på sidan om men försökt att ända ha mera ledigt. Vi åkte på semester resa inom landet för att få se lite nya vyer, vi var på åland.

Dom dagarna vi var borta är alltid lite suddiga åt mej,kanske är det båtresan som gör det då jag är så enormt sjösjuk eller kanske det är allt nytt man upplever som gör det..

Nu efter vår resa tycker jag ändå att jag får ny energi, jag lyckas göra flera saker på en dag, på en vecka mot vad jag annars skulle.



En dag blev det blåbäribulla som det heter här jag kommer ifrån,alltså blåbärs bulle.

Flera blev satta i frysen för vintern då man önskar sig nåt gott eller nån vän meddelar att idag kommer jag på kaffe.

Efter en sväng till skogs (igen) blev det också svampsallad, kantarellsmör och en del andra godheten bara i farten.

Nu har jag även börjat det årliga inläggningsprojektet, gurkorna stod först i kö, detta år blir det saltkurka.

Ibland känns det som allt bara går i ett huj, man får massor gjort, utan att man hinner reagera.

2 kommentarer:

  1. Somliga lyckas och kan :-)
    Jag gjorde mitt bästa med bäri-bullan... den gick nog att äta men var nu inte så vacker som din :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överträffade nog mig själv, tyckte att jag ville göra nåt fint och konstaterade att fläta kan jag så vi provar. Har aldrig gjort såhär innan.
      Huvudsaken är ju ändå smaken! " int blir he någå vackrare bara he komer ut heller" sa en gammal gubbe.

      Radera