http://www.xmasclock.com/

11 oktober 2022

Sound healing journey

Förra fredagen gjorde jag något nytt, jag var nämligen med på en sound healing journey.

Jag har länge varit intresserad av sång skålar och trummor och fick nu en närmare bekantskap med båda dera.


Själva kvällen var i otroligt fina utrymmen hos Moantur här i stan. Högt till tak med lugnande färg kombinationer i hela affärslägenheten,en mycket lyckad interiör.

Vi började med att sätta oss bekvämt på golvet,jordade oss och lät andningen göra sitt, släppa taget av tunga jobb saker, tyngande minnen och vad allt som kan finnas med. 

Efter det, tillsammans ljudade vi på olika vokaler, genom vibrationerna som de ger öppnar det upp slagg och dåliga känslor i kroppen som stress, depression, ångest m.m.

Jag satt där och tänkte att sådär har ju även äldre generationer gjort och människor från olika delar av världen, varför har det försvunnit från vårt sätt att leva?


Efter att vi kommit igång med vibrationerna lade vi oss ned under filtar och släppte ännu mera taget av allmänheten. Jag svävade i ett grönt och blått rum av tomhet, jag skakade i mina händer av något som släppte. Efter det var allt mörkt, jag kom in i ett komplett zen kändes det som.


 Medans trumman donade och sång rörde sig i rummet av hon som drog detta låg jag där bortdomnad. 
När hon sedan bad oss komma tillbaka till nuet kändes min kropp som en tung tung tegelsten, jag hade svårt att komma igång igen, men sakta började tårna röra sig och fingrarna med. Vilken värme, vilket lugn.


Jag hade tänkt lämna alla tekniska attiraljer hemma innan jag drog iväg på denna resa, men tog ändå min klocka med. 
Den visade ett ras i stressen just dom timmarna jag var där, helt otroligt hur lätt och värmande  jag kände mig. Känslan höll i sig hela veckoslutet och ända in till måndag eftermiddag vilket var mycket välkommet.

Kommer jag gå igen på detta nåttag, absolut och det borde ni uppleva med!

2 kommentarer:

  1. Sound healing är härligt, liksom reiki och shindo och trummor osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flera borde finna dessa healing metoder bara.

      Radera