http://www.xmasclock.com/

1 augusti 2011

det blev en dag i landet!


Solsken,små blåsigt och skönt,tog med sönerna och gick ner till mitt lilla grönsaksland,det börjar lida mot sitt slut,snart skall allt grävas opp för att sedan förberadas till nästa år.
Men just idag har jag rivit upp ogräs som försöker snegla sej in från gräsmattan till landet,puttsat bort sånt som redan börjat bli gammalt och vattnat.
Hem kom jag med rödbetor som fick färga såsen till dagens biff middag,också mangold hittade med hem,den förväller jag och lägger i frysen!

Vist är rödbetor jätte fina när man skär dom i skivor,naturligt vackert!

Medans jag då satt där med händerna smutsiga låg Jimi i skuggan och kollade vad som händer,gud så skönt det ser ut att bara ligga på en liten filt och chilla!

Iår är inte skörden massiv,då det ännu ligger lite på prov-stadiet,men kanske nästa år för med sej dubbel så bra skörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar