http://www.xmasclock.com/

27 augusti 2011

LWT!

Började dagen med att gå till årets absoluta happening i Lovisa,LWT eller LHH(Lovisa historiska hus),på morgonen var det ännu lite små lungt på gatan men folk strömmar till hela tiden.
Det fanns en massa folk som hade lagt ut bord vid sina hus där man kunde fynda något man inte själv ännu hade hemma,alltså loppis bord och utbudet var allt från kläder till målade stenar!
Jag kollade igenom "nästan" allt idag,några ställen lämnade jag till imorgon.
På tuhannen tuskan kahvila kunde man köpa fyllda semlor(som blev mitt morgonmål)och munkkar.
Vandrade vidäre,såg några bekanta i vimlet av alla obekanta...gick över torget som var fullt med loppis stånd,vidäre till s.k. segermaska innergården som även den var full i allt från tavlor,kristaller,dukar,tallrikar,gramofonspelare...it goes on....
En stund senare hamnade jag igen en gång in hos Lilla Hugo,delikatesser från när och fjärran....och hem kom öl,cider,te...och en choko-latte to go...morgonmålet completed!
Lilla Hugo och allt gott..
 Därifrån vidäre till ITU-tori..närodlat,hemlagat...u name it...honung från Marbacka,godis och safter från Wildemans,sädesslag från Malmgård,virkat och stickat av olika privat personer. Även såna som Henrikas ladugård var på plats för att berätta om sej...
Sist och slutligen var jag via saltbodan och köpte lite fisk från Söderby lax ,en härlig dag..och några slanttar mindre...kom jag hem med följande i väskan..
speltflingor,öl och cider från malmgård,appelsin te från lilla hugo,kallrökt lax av söderby lax och loppisfyndet en emaljerad mugg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar